X-Files   Return to Index
Film Yorumları *** SPOILER ***
Goto page 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    THE X-FILES T�rkiye Forum Index :: The X Files: I Want to Believe
View previous topic :: View next topic  
darkness
Sendika Üyesi
Sendika Üyesi

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 12:14 pm    Post subject: Film Yorumları *** SPOILER *** Reply with quote
Sad Tahminimden çok çok çok daha kötü bunlar.

Gerçekten çok kötü, en olumsuzu bekleyen ben bile bu derecede kötü yorumlar beklemiyordum.

Lütfen aklınızda bulunsun bu yorumlarda spoilerlar ve filmin anahatları var.

Quote:

Voize
http://voize.my/?p=905

Curiousity killed the cat! You have been forewarned…

I’m gonna be blunt. This was nothing more than an extended version of the TV series. Granted, creator, Chris Carter, did blurt that this was gonna be more of a horror/thriller, going back to the days of the “monster ” episodes, rather than a probe into alien abductions.

80 minutes into the movie, and I realized I was sweating in the cinema. Yes, there was air-con, but my system was going through cold shock.I kept looking at my watch. “Where’s the action, man?”, I pondered, gnawing at my stunted nails. For a moment, I peered down and was tempted to gnaw my toe-nails instead. And yes, at the back of my head, I sensed long drawn yawns from fellow journalists. Were they also as frantic and disappointed as me? Or was the oxygen levels in the hall deteriorating due to the Cigarette-Smoking Man puffing from his grave?

90 minutes..and no sign of unearthing tell-tale signs of baby William or Samantha Mulder…not an inkling that maybe Skinner really was a bug-eyed horny toad monster from Pluto..nor were there billion dollar special effects leaping out to lasso us into an X-Files black hole. My jittery left pinky had seen more action thudding away than what was happening on the screen. I mean did Chris Carter run out of budget and scrape through his last thousand out of his piggy to fund this?Or was this a cruel post -April Fool’s day joke?

The saving grace of the whole movie was Dana Scully (and George Bush). Gillian Anderson once again clocks in enough stirring moments to evoke the best of the X-Files and make us wonder if only we could turn back time and re-live the whole horror, suspense and awe of the award winning TV series. Fox Mulder is still Keanu Reeves in sheep disguise , and managed to muster a few giggles at the start of the movie, but eventually morphed into what he does best..acting like a lamp-post and still looking cool as ice. The movie never got going, and before you know it, you find yourself inexplicably standing at the exit of the cinema hall going “I WANT TO BELIEVE THAT THE WHOLE “GOING TO THE MOVIE PREMIERE THINGY” WAS JUST A FREAKING DREAM.. SO FOR GODS SAKE PLEASE WAKE ME UP!

I want to believe there’s still life in this series. Rumours are that Carter has a third script up his sleeve and this time it will return to the paranormal roots of alien conspiracies. Until then..

I WANT TO BELIEVE

*note : The movie was not so bad la…please go for it. Although a two hour TV series should have sufficed. I would also like to state that I was not forced by two aliens standing behind me to type this, and I wish to state that I do not know what anal probing means.

Quote:

Merak kediyi öldürürmüş! Uyarıldınız.

Dobra olacağım. Bu, bir TV dizisinin uzatılmış halinden başka birşey değildi. Kabul edelim ki Chris Carter bunun uzaylı kaçırılmalarına dalmaktan daha çok korku/gerlim türünde olup, dizinin eski "haftanın canavarı" günlerine döneceğini ağzından kaçırmıştı.

Filmin 80. dakikasına geldiğimizde terlediğimi farkettim. Evet klima vardı ama benim sistemim soğuk şoka girmişti. Saatime bakıp durdum. "Aksiyon nerede adamım?" Kafa yordum, kavruk tırnaklarımı kemirdim. Bir an durup ayak tırnaklarımı kemirmeyi bile düşündüm. Ve evet, yanımdaki diğer gazetecilerden yükselen esnemeleri hissedebiliyordum. Onlar da benim kadar çileden çıkmış ve hayal kırıklığına uğramışlar mıydı? Ya da salondaki oksijen seviyesi Sigara İçen Adam'ın mezarından üflediği sigara dumanı nedeniyle düşmüş müydü?

90 dakika... ve bebek William ya da Samantha Mulder hakkındaki masallara dair hiçbir iz yok... Skinner'ın Pluto'dan gelmiş patlak gözlü azgın kurbağa canavarı olduğuna dair işaret görünmüyor.. X Files kara deliğinden bize kement atacak milyar dolarlık özel efektler de yok. Sol serçe parmağım tıklarken ekranda olduğundan daha fazla aksiyon görmüştür. Yani Chris Carter bütçeyi aştı da kumbarasındaki son binliği bunu finanse etmek için mi kullandı? Yoksa bu çok geç kalmış bir 1 Nisan şakası mı?

Tüm filmin tek bağışlatıcı özelliği Dana Scully(ve George Bush). Gillian Anderson bir kez daha X Files'ın en iyi anlarını hatırlatan canlandırıcı sahneleri için kartını basıp işini yapıyor ve bizi zamanda geri dönüp tüm korku, gerilim ve hayranlık uyandıran ödüllü TV dizisini tekrar yaşayıp yaşayamayacağımızı merak ettiriyor. Fox Mulder hala koyun kılığına girmiş Keanu Reeves ve filmin başında bizden birkaç kıkırdı çıkarmayı başardı ama zaman içinde en iyi yaptığı şeyi yapmaya başladı...fener direği gibi oynamaya ve hala buz kadar soğukkanlı durmaya. Film hiç hareketlenmedi ve daha anlamadan kendinizi çıkışta dikilip “ TÜM BU "FİLM GALASINA GİTME İŞİNİN" SADECE BİR KORKUNÇ BİR RÜYA OLDUĞUNA İNANMAK İSTİYORUM...TANRI AŞKINA LÜTFEN BENİ UYANDIRIN!" derken buluyorsunuz.

Bu dizide hala hayat olduğuna inanmak istiyorum. Dedikodular CC'nin elinde 3. bir senaryo olduğunu ve zamanla dizinin uzaylı komplolarıyla ilgili paranormal köklerine ineceğini söylüyor. O zamana dek...

İNANMAK İSTİYORUM.

*not : Film o kadar da kötü değildi…lütfen gidip görün. Buna rağmen beklentiniz iki saatlik bir dizi ile sınırlı olmalı. Bunu arkamda duran iki uzaylı tarafından zorlanmadan yazdığımı bildirmek isterim ve anal sondajın ne demek olduğunu bilmediğimi de bildirmeyi dilerim.

Quote:

Aint It Cool
http://www.aintitcool.com/node/37560

You'll Want to Believe Latauro's Review of X-FILES 2 Is a Hoax...
THE X-FILES: I WANT TO BELIEVE

Despite the fact that it was the 1990s and we were used to this sort of thing, and despite the fact that I was only about 14 years old, I still thought that the opening credits of "The X-Files" were a little silly. I mean "Government Denies Knowledge" and "Trust No One" or whatever floating across the screen? Why not just have "This Is Spooky" and "Cloyingly Self-Conscious and Non-Evocative Words" printed up there? But then, I got into it. And then I started to get it. It was camp. Not Kenneth Williams camp, but quasi-Ed Wood camp. It wasn't a serious show, no matter how seriously Mulder took himself, or how seriously Scully took everything except Mulder. Embracing that campness meant that I was able to enjoy the otherwise-ridiculous movie subtitles of FIGHT THE FUTURE and, now, I WANT TO BELIEVE.

Of course, a more appropriate title for this second film would be THE X-FILES: I WANT TO BELIEVE A PAEDOPHILE PRIEST HAS PSYCHIC ABILITIES, because that is exactly what the title refers to. Nobody's really grappling with any inner moral arguments here, no matter how many times Dana Scully looks mysteriously at that priest. The plot of the film -- which apparently revolves around some FBI agent going missing and some excommunicated Catholic priest somehow having a psychic connection to her -- is really all about whether the priest is telling the truth or not. Nobody changes. Of course they don't. As they learned in the original series, Scully can only decry supernatural being for so long before they need to play a new tune (and to be fair, they did, and to be fair, they do here too). Mulder, on the other hand, states that he's always been like this, even before the series started, and he's right. Big props to them not selling out the character by giving him some forced arc that betrays everything we've seen of him previously. On the other hand, there was room for a natural arc, and it wasn't there. So, with neither of our main characters really changing all that much over the course of the film, why am I watching? Oh yes, some FBI agent I've never heard of has gone missing. Hm...

There was some speculation that THE X-FILES: I WANT TO BELIEVE has been kept under such tight wraps because we're in for something special. That, amongst the hype of DARK KNIGHT and whatever else has come out this American Summer, X-FILES 2 was going to be a big sleeper. Well, it sort of is, in that I almost fell asleep in it. In actuality, I believe that Chris Carter kept the plot a secret from not just the fans, not just the press, but the cast and crew as well. This is one of the most passionless affairs I've seen on the big screen in a while, like a B episode of the show. You know how when TV shows make their transition to the big screen, their modus operandi is to make everything bigger? (On that note, buy me a beer and I'll tell you why STAR TREK: INSURRECTION is the most successful Trek movie. No, seriously.) This X-FILES movie feels like a smaller version of the show. An episode with less scope, less imagination, and even less budget. How did they manage this?

Before you paint me as an X-F hater, I'm actually biased in the other direction. I'm not a die-hard fan, and I don't have the DVDs, but I loved the original seasons of the show, and I'm actually one of the few people who enjoyed the last couple of seasons. Really. All that shit with Dogget and the baby and Annabeth Gish, I was lapping it up. (Though, I will confess I've not revisited those episodes in case I see what everyone else is talking about -- liking season nine is what makes me special.) Bottom line is that X-FILES has to fall a very long way before I decry it. And I am definitely decrying it.

I have no problem with them leaving the arc stuff behind and focussing on a monster-of-the-week style of threat. As someone who usually prefers arcs over standalones, I always thought that "X-Files" was better when it was doing its standalones, almost as if its debt to anthology shows like TWILIGHT ZONE made continuity seem a bit out-of-place. However, the way they handle the actual arc stuff is a bit heavy-handed. "Isn't it great the FBI have stopped pursuing us even though the charges haven't been dropped?" I can handle, but "Hey, my baby's dead" is one of the most plodding excuses to not have a main character burdened by a child when she has to go running about at the drop of a hat... and yes, I paraphrased that dialogue, although it might have been better if they'd used my quotes verbatim.

But we haven't even come to the worst part yet. I wasn't being anti-Catholic when I made the paedophile priest reference beforehand (Happy Youth Day everybody!). Billy Connolly's priest is a convicted paedophile, and every time they discussed this, I sunk further into my chair. It's not that I don't think someone like Scully should hold a particular hatred for such a man, and nor do I think that someone like Mulder should allow him the opportunity to redeem himself, but this topic is not delved into. It's a weighty issue, and if you're going to deal with it, you need to deal with it well... you don't deal with it in the offhand way that, say, a 1990s show that featured alien abductions and werewolves would. It's a pretty big misstep, and I think that's why we're seeing Billy Connolly in the role.

Now, I love Billy Connolly. I grew up on his comedy, have paid a lot of money to see him live, and think he is easily one of the funniest and most brilliant men on the planet. If only his agent was as well. For some reason, he always tends to end up in complete garbage (with some exceptions), and even though this film doesn't work at all, I'm kind-of impressed that he took it on. This is because Father Joe was clearly designed to be their big name cameo. This movie is essentially the SILENCE OF THE LAMBS formula, with the priest being Hannibal Lecter, reacting to people who deal with his own crimes as he helps to catch another criminal. As I listened to the dialogue, I could picture an offer going out to Anthony Hopkins... then to Christopher Walken... then Tobin Bell... Terry O'Quinn... Paul Hogan... I can see the producers getting more and more desperate as all the character actors typically associated with giving meaty performances when they play total psychos all receive a script depicting a psychic paedophile priest in an X-FILES movie, and rejecting it faster than a metaphor does something speedily.

I don't know what else to say. I really don't. Dare I dwell on the miscasting of Xzibit as an FBI agent? Or the near-humourous sequence that passes for a third act? The "jokes" that Mulder keeps spurting? The bizarre and useless subplot of Scully's administrative adventures at a hospital? The worst moment of direction I've seen this year involving a picture of George W Bush, a picture of J Edgar Hoover, a comical "X-Files" theme sting, and some big-time gurneying? (I swear I didn't make that last one up.) Or the clearly-accidental, but utterly-unavoidable subtext (and my use of "sub" is kind there) that victims of paeophiles are more dangerous than the paedophiles themselves?

This film has been kept secretive because nobody knows what to do with it. It's so utterly awful, that it's probably a better idea that we pretend it didn't happen, because when we all come to make our Worst of 2008 lists, I doubt we'll even remember this one came out.

Peace out,

Latauro

Quote:

Latauro'nun X FILES 2 Yorumu'nun Yalan Olduğuna İnanmak İsteyeceksiniz.
THE X-FILES: I WANT TO BELIEVE

1990'larda olmamıza, bu tip şeylere alışkın olmamıza ve benim sadece 14 yaşında olmama rağmen The X Files'ın açılış jenereğinin biraz gülünç olduğunu düşünürdüm. Yani "Government Denies Knowledge" ve "Trust No One" veya ekranda her ne yazı yazıyorsa? Neden sadece "Bu korkunç" ve "İç Bayıltıcı derecede Kendini Çok Düşünen ve Düşündürücü Olmayan Kelimeler" orada yazılı duruyordu? Ama sonra, içine girdim. Ve sonra anlamaya başladım. Eğlenceliydi. Kenneth Williams değil ama Ed Wood benzeri eğlenceydi. Mulder kendini ne kadar ciddiye alırsa alsın ya da her ne kadar Scully Mulder dışında her şeyi ciddiye alırsa alsın ciddi bir dizi değildi. O eğlenceliği benimsemek, aksi halde gülünç olan film isimlerini - FIGHT TO FUTURE ve şimdi de I WANT TO BELIVIE'den hoşlanmamı sağladı.

Tabii ki, 2. film için daha uygun bir isim THE X FILES: PEDOFİL BİR RAHİBİN PSİŞİK GÜÇLERİ OLDUĞUNA İNANMAK İSTİYORUM olurdu çünkü bu zaten filmin isminin refere ettiği şey. Hiç kimse içsel moral argümanlarla pençeleşmiyor burada, Scully ne kadar gizemli bir şekilde rahibe bakarsa baksın. Bir FBI ajanının kaybolması ve aforoz edilmiş Katolik bir rahibin onunla psişik bir bağı olması etrafında dönen filmin konusu gerçekten de rahibin doğru söyleyip söylemediği ile ilgili. Kimse değişmiyor. Tabii ki değişmiyorlar. Dizide öğrendikleri gibi, yeni bir görüşü kabul edene kadar(ki adaletli olmak gerekirse, bunu dizide yaptılar ve burada da yapıyorlar) Scully doğaüstü olayları ancak belli bir süre reddedebilir. Mulder, öte yandan, her zaman böyle olduğunu söylüyor, haklı da. Yapımcılara O'na zorlama,karakter hakkında gördüğümüz herşeye ihanet eden bir hikaye vermedikleri için haklarını vermek gerek. Öte yandan, doğal bir karakter gelişimi için yer olmasına rağmen, bu filmde değil. Sonuçta, ana karakterlerimiz film boyunca gerçekten de gelişmiyorlar ve ben filmi neden izliyorum? Oh evet, hiç duymadığım bir FBI ajanı kayboldu. Hm...

THE X-FILES: I WANT TO BELIEVE o kadar iyi saklandı ki yapımcılar tarafından, özel bir şeyle karşılaşacağımıza dair bir spekülasyon vardı. Bu, DARK KNIGHT'ın yarattığı ve bu yaz gösterime girecek olan diğer filmlerin yaratacğı heyecanla birleşince, X FILES 2 büyük bir uyku verici olacak. Neredeyse öyledi de, bir ara neredeyse uyuya kalıyordum, inanıyorum ki Chris Carter senaryosunu sadece fanlardan ve gazetecilerden değil oyuncularından ve yapım ekibinden de gizli tutmuş. Bu büyük ekranda çok uzun zamandan beri gördüğüm en tutkusuz olaydı. TV dizileri büyük ekrana geçtiklerinde ne olur bilirsiniz, en büyük golleri herşeyi daha büyük yapmaktır? (Bu konuda, bana bir bira alın ve size niye STAR TREK: INSURRECTION'nın en iyi Trek filmi olduğunu anlatayım. Hayır, cidden.) Bu X-FILES filmi dizisine göre daha az kapsam, daha az hayalgücü ve hatta daha az bütçe içeriyor. Bunu nasıl becerdiler?

Beni X Files'tan nefret eden adam olarak işaretlemeden önce, aslında tam tersiyim. Ölümüne fanı değilim, DVD'lerim de yok ama orjinal sezonları çok severim, son sezonlardan da hoşlanan birkaç kişiden biriyim. Gerçekten. Tüm o Doggett, bebek ve Annabeth Gish'le ilgili çöplüğü gayet güzelce yalıyordum. (Buna rağmen, diğerlerinin ne düşündüğünü görürüm diye o bölümlerin tartışmalarını ziyaret etmedim.. 9.sezondan hoşlanmak beni özel yapıyor) Özetle, X FILES'ı kötülemem için çok düşmüş olması gerekir. Ve ben kesinlikle kötülüyorum.

Ana hikayeyi bir kenara bırakıp, haftanın canavarı türü bir hikayeye odaklanmaları ile ilgili hiçbir problemim yok. Hikaye örgülerini, standalone hikayelere tercih eden biri olarak, X Files'ın her zaman standalone bölümlerinde daha iyi olduğunu düşündüm, TWILIGHT ZONE'a benzer antolojisi devamlılığı biraz yersiz gibi kılıyordu. Buna rağmen burada devamlılığı çok beceriksizce sağlamışlar. "Hakkımızdaki suçlamaların kaldırılmamış olmasına rağmen FBI'ın bizi kovalamayı bırakması ne kadar harika, değil mi?" kısmını idare edebilirim, ama "Hey, benim bebeğim öldü" aniden br yerlere koşması gereken bir ana karaktere bir çocuğun yükünü yıkmamak için uydurulmuş en saçma mazaret ... ve evet, diyaloğu kendi sözlerimle yazdım, ama benim sözlerimle yazmış olsalardı daha iyi durabilirdi.

Ama henüz en kötü kısma gelmedik. PedofiI rahibe referans gösterirken Anti_Hristiyan olmaya çalışmıyordum. Billy Connolly'nin rahibi suçlu bulunmuş bir pedofil ve bunu tartıştıkları her seferde koltuğuma daha da gömüldüm. Sorun, Scully gibi bir insanın bu tür birine özel bir nefret beslemesini ya da Mulder gibi birinin bu adama kefaret borcunu ödemesi için bir fırsat tanımasını düşünemem değil, bu konunun derinine inilmemesi. Bu yüklü bir konu ve eğer bu konuya değinecekseniz, bu konuya iyi değinmeniz gerekir. Bunu öylesine, diyelim ki uzaylıların ve kurt adamların olduğu 1990'ların tv dizisindeymiş gibi, geçiştiremezsiniz. Bu oldukça büyük bir hata ve sanırım bu nedenle bu rolde Billy Connolly'i görüyoruz.

Billy Connolly'i severim. Onun komedisi ile büyüdüm, onu canlı görmek için çok para verdim ve bence O, kolayca bu gezegendeki en komik ve en parlak adamlardan biri. Keşke menejeri de öyle olsaydı. Bir nedenle, hep bir takıp saçma sapan olaylarda(bazı istisnalar hariç) buluyor kendini ve bu film başarılı olamasa da, bu rolü aldığı için biraz etkilendim. Çünkü belli ki Father Joe, filmin büyük isim yan rolü. Bu film özde Kuzuların Sessizliği formülünü kullanıyor, Hannibal Lecter rolünde de Father Joe, bir suçluyu yakalamaya yardım ederken, insanların kendi suçlarına olan davranışlarına tepki veren adam. Diyaloğu dinlerken bu rol teklifinin Anthony Hopkins'e... sonra Christopher Walken'a... sonra Tobin Bell'e... Terry O'Quinn'e... Paul Hogan'a... gittiğini gördüm. Yapımcıların X FILES filmindeki pedofili rahibi oynamaları için bu tür rollerde dolgun performanslar göstermiş ve bu rollerle anılan tüm karakter aktörlerine gidip, senaryo bir bir meteorun hızlı birşey yapmasından daha hızlı reddedildikçe giderek daha da çaresiz hale geldiklerini görebiliyorum.

Başka ne söylenebilir bilemiyorum. Geçekten bilmiyorum. Xzibit'in bir FBI ajanı olarak kast edilmesindeki hataya dalmaya cesaretim var mı? Ya da filmin 3.kısmı olarak geçen yarı komedik bölüme? Mulder'ın fışkırttığı "şakalar"a? Scully'nin bir hastanenin yönetimi hakkındaki acayip ve faydasız alt hikayesine? George W Bush, J Edgar Hoover'ın bir resmi ve komik "X-Files" temasını içeren bu yıl gördüğüm en kötü yönetilmiş sahneye? Ya da açıkça hata sonucu ortaya çıkmış ama görülmemesi imkansız olan "Pedofil kurbanları pedofillerden çok daha tehlikelidir" ana fikrine?

Bu film şimdiye kadar gizli tutulmuş çünkü kimse bununla ne yapacağını bilemiyor. Baştan aşağı öyle korkunç ki, büyük ihtimalle hiç olmadığını varsaymak en iyisi. Çünkü 2008'in en kötüleri listesini yapmaya geldiğimizde bunun vizyona çıktığını bile hatırlayabileceğimizi sanmıyorum.

Barış içinde,

Latauro

Live long and prosper

Last edited by darkness on Tue Jul 22, 2008 1:38 pm; edited 1 time in total
şeboist
Saha Ajanı
Saha Ajanı

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 1:36 pm    Post subject: Reply with quote
Hiç şaşırmadım desem yeridir.
Ellerine sağlık arkadaşım Smile
darkness
Sendika Üyesi
Sendika Üyesi

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 1:45 pm    Post subject: Reply with quote
Valla ben şaşırdım açıkçası yani ben en kötüsü vasat bir film bekliyordum, kendimi Mulder ve Scully romansına bu kadar vakit ayıracağınıza daha ciddi şeyler yapın şeklinde eleştiri getirmeye hazırlamıştım. Beklentim kalmamıştı ama bu kadar kötü yorum beklemiyordum. Sad Yani sinemadan önce kesin indirip izleyecektim hatta arkadaşlarla rahat rahat küferederiz diye şakalaşıyorduk ama bu yuh! ya.

Live long and prosper
CGBS
Saha Ajanı
Saha Ajanı

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 2:10 pm    Post subject: Reply with quote
okumasam daha mutlu olurdum. x filesi o kadar özledim ki kesinlikle keyifle izleyeceğim ve az önce okuduklarımı da unutmaya çalışacağım.
auroriel
Sendika Üyesi
Sendika Üyesi

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 2:30 pm    Post subject: Reply with quote
Şimdi avuntu gibi algılamamanızı dileyerekten bu yorumlar hakkında yorumumu belirteyim.

Öncellikle Ain't it Cool yorumundaki bir yere takıldım ve Peder ve geçmişine eğilmemeleri kısmının beni de hayal kırıklığına sürükleyeceğine eminim. Ve anladığım kadarıyla beni tamin etmeyecek bu film ki zaten bunu da biliyordum.

Basın gösterimi yorumları ise bunlar, ki ben öyle anladım, bu yorumları pek önemsemediğimi söylemek istiyorum. Evet değindikleri bazı yerlerde *tüh yaa, demek öyle yapmışlar* diye hayıflandım. Sağolsunlar Atilla Dorsay gibi bikaç XF bölümü izleyip ahkam kesmemişler, buna sevinmeliyim, ama XF hayranı da değiller. Şahsen benim yada biçok XF hayranının bakış açısıyla değerlendirebileceklerini düşünmüyorum. Konuyla ilgili edindiğim bilgiler ilginç olacağını gösteriyor ama konuyu nasıl anlatmışlar kısmı asıl soru işareti. Yorumlara bakılırsa hayal kırıklığı kaçınılmaz olacak ama bu yorumcular kadar da kötüleyebileceğimi sanmıyorum.

Velhasıl kelam, vasat olacağına dair inancımı güçlendirdi bu yorumlar sadece o kadar. Ama bir XF hayranı olarak filmi izlediğimde *vasat* olarak nitelendirir miyim? Bu yorumlara göre ben bu filmi gene de seveceğim gibime geliyor. Özellikle de Mulder Scully romantizmi kısmı ile ilgili *kustuk, geberdik, o kadar çoktu ki romantizm, böüğk* demediklerini gördüm ki, sevindim buna vallahi..

Evet yazdıklarım avuntu gibi duruyor biliyorum, filmi görene kadar *o kadar da kötü değil* diye düşünmeye devam edeceğim sanırım. Ama benim açımdan hayır, o kadar da kötü değil şu an durum.. Ya da çok kötü değil mi demeliyim Razz
darkness
Sendika Üyesi
Sendika Üyesi

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 3:33 pm    Post subject: Reply with quote
auroriel wrote:

Basın gösterimi yorumları ise bunlar, ki ben öyle anladım, bu yorumları pek önemsemediğimi söylemek istiyorum. Evet değindikleri bazı yerlerde *tüh yaa, demek öyle yapmışlar* diye hayıflandım. Sağolsunlar Atilla Dorsay gibi bikaç XF bölümü izleyip ahkam kesmemişler, buna sevinmeliyim, ama XF hayranı da değiller. Şahsen benim yada biçok XF hayranının bakış açısıyla değerlendirebileceklerini düşünmüyorum.

Şahsen ben bu yüzden hayranların daha da hayal kırıklığına uğrayacağını düşünüyorum. Beklentileri sadece zamanında diziyi sevmiş olan birinden daha yüksek olacaktır. Asıl bu adamlar beklentiyle gitmez diye düşünüyorum. Tabii fanlar arasında daha çok seven, herşeye rağmen sevenler de muhakkak ki olacaktır. Bilemiyorum bana çok ağır eleştiriler geldi bunlar hatta Batman ve Robin'den beri bu kadar kötü eleştiri okuduğumu hatırlamıyorum bir film hakkında. Geçtim filmi X Files adı altına bunların yazılıyor olması bile üzdü beni ki ben eski hayranlığımdan çok çok uzaklardayım artık. Yazık yani.

Live long and prosper
patient x
Sendika Üyesi
Sendika Üyesi

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 4:35 pm    Post subject: Reply with quote
Eleştirmenlerin yorumu hiçbir zaman benim için önemli olmadı, bu hem XF hem diğer film/dizi neyse onun için geçerli..Kendim görüp değerlendirmek isterim kim ne der ne düşünür çok önemli değil. Beklentim en başından beri şaheser görmek değildi zaten, ama yıllar sonra XF'ı tekrar beyazperde görmek; Yeni nesile işte XF bu! muhteşem bir dönüş yaptı demek bende çok isterim.

Bu eleştirmenler filminde Mulder ve Scully'in ağzıyla kuş tutan bir adamla ilgili dosyayı çözmek olduğunu izleselerdi bile beğenmeyecekleri çok belliydi zaten. CC ne yapsa ne etse filmi beğenmeyeceklerdi çünkü CC'nin diziyle ilgili sabıkası var.

Bekleyip göreceğiz
Sendika Üyesi
Sendika Üyesi

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 4:57 pm    Post subject: Reply with quote
Ya Oğuzcum filmi ben hayranıyım her şartta beğenirim demek başka bir şey de bu eleştirmenlerin her şartta beğenmeyecekleri de nereden çıktı? Neden beğenmesin adamlar güzel yapıldıysa gıcıklıkları mı var CC'ye? Ben eminim beğenen çıkacaktır, hatta sizin beğeneceğinizi de zannediyorum.

Burada daha olumlu bir yorum var:

http://www.urbancinefile.com.au/home/view.asp?a=14562&s=Reviews

Bir olumsuz daha:

http://www.scifimoviepage.com/xfiles2.html

Moviehole çok çok olumlu bir review yazmış. 5 üzerinden 4.5 yıldız vermiş. (Hah!)

http://www.moviehole.net/2008/07/21/the-x-files-i-want-to-believe/

Üzgünüm çeviri için vaktim yok şu anda. İsteyen çevirebilir.

Live long and prosper

Last edited by darkness on Tue Jul 22, 2008 5:12 pm; edited 1 time in total
şeboist
Saha Ajanı
Saha Ajanı

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 5:04 pm    Post subject: Reply with quote
Elbette beğeneceğiz Scully olsun yeter zaten bana Laughing ama daha Frank amcanın sözlerini aklımızdan çıkaramazken bir de bunları okuyunca insan ister istemez umudunu kaybediyor.
auroriel
Sendika Üyesi
Sendika Üyesi

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 5:31 pm    Post subject: Reply with quote
darkness wrote:
Ya Oğuzcum filmi ben hayranıyım her şartta beğenirim demek başka bir şey de bu eleştirmenlerin her şartta beğenmeyecekleri de nereden çıktı?

Ama ortada şu gerçek var ki eleştirmen sonuçta bir *film* olarak nitelendiriyor en başta izlediğini. Yani ilk yorumu yapan XF dizisinin bir bölümünden öteye geçememiş gibi bişi dememiş mi? Tamam işte onların beklentisi bir film. Ama yani XF hayranı olarak ben kendimi düşünüyorum, isterse bi bölüm gibi çekmiş olsunlar filmi, gam yemem.. Ha süper bir şekilde beyazperdeye taşındı demek var, Oğuz'un dediği gibi *işte XF bu* demek var. O beklentiyle filmi izleyemiyceğimi baştan kanıksadım ben zaten.

Tamam hayran beklentisi mevzusunda, belki bizim hayal kırıklığımız daha büyük olcaktır demişin Pelin, beklentimiz bu eleştirmenlerden farklı olacaktır demişin bu da mantıklı bir bakış açısı... Belki de bçok insan için de olmaıs gereken bakış açısıdır ama bendenizde malesef öyle işlemiyo. Ben ilgilenmiyorum ilk defa izleyecek olanın ne düşüneceğini, ben bölüm ya da film, ne haldeyse XF izlemek istiyorum. Hayır film olarak acayip süper bir iş çıkarmalarını çok isterim o ayrı ama, yani öbür türlüsü olursa da uğrayacağım hayal kırıklığı çok mu büyük olur? Sanmıyorum.

Sadece şunu demeye çalışıyorum çok uzattım.. Eleştirmen dediin ister istemez *film* gibi düşünüp olmadığı kanısına varabilir ki bu da eleştirmenin yapması gerekendir sonuçta. Bi XF hayranı olarak Mulder ve Scully'yi o ekranda görmek bile başka bişi benim için. Eleştirmen bu kadar özlemle bakabilir mi bu karakterlere sizce.. ?

Neyse korumacılığını yapmak için çok erken aslında ya. Düşük beklentiyle gidip izliycem sonuçta, tek umudum konunun adam gibi bişi olması ama onda da endişelerim var. Yine de biliyorum ben ufacık bi yerinden seveceğim bişiler çıkartırım. Çıkartmak istiyorum sonuçta yani niye aksini söyliyim ki?

Nedense son sezonlardaki gibi bi hayal kırıklığına uğramayacağımı düşünüyorum. İnşallah uğramam . Ne biliyim. Hepsini geçin, özledim işte yaa, Mulder'ı , Scully'yi özledim yani..
darkness
Sendika Üyesi
Sendika Üyesi

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 5:50 pm    Post subject: Reply with quote
Anlıyorum tabii bu seçimdir. Ben asla yarım iş seçemem özellikle de zaten sevdiğim bir konudaysa. Ya adam gibi iş yaparlar benim için ya da hiç yapmasınlar. Sadece adında X Files geçiyor diye özellikle şunu severim çıkarırım diye bakamıyorum ben ama bu benim için her konuda böyle. Son sezonu izleyemeyen bir insan olarak film de yapılıyorsa çok daha iyisini bekliyorum yoksa direkt DVD'ye yapsınlar bu kadar gürültüye neden yok. Bir kişi bile olsa, CC'den hoşlanmayan bir eleştirmen dahi olsa şu review'ların X Files için yazılmış olması üzücü ve de utandırıcıdır. (CC utansın tabii) Sonuçta diziyi bir kere izleyip 16 Emmy ödeülüne aday gösterenler de hayranı değildi, diğer filmleri bir kere izleyip üzerine övgüler düzenler de değiller.

Kimsenin birşeyin kötü olduğuna diğerlerini inandırması veya diğerlerinin korumaya geçmesine gerek yok. Review'lar iyisiyle kötüsüyle bunlar. Herkes izler kendi beğendiği kısmı sever. Belki şu anda olumsuz düşünenlerimizde izlediğimizde düşündüğümüzden fazla seveceğiz. Ama yorumlara bakıp bunlar fan değiller ne anlarlara çekmek gereksiz ve de dayanaksız bir argüman.

Live long and prosper
the 8th endless
Sendika Üyesi
Sendika Üyesi

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 8:25 pm    Post subject: Reply with quote
kesinlikle kıyaslanmayacak iki film ama eleştirmenlerin bakış açısı olarak önemli: The Dark Knight gibi son derece sabıkalı bir tür olan "çizgi roman uyarlaması" filminin eleştirilerine bakalım...
ve bir de I Want To Belive'e.

Önemli olan özen göstermek, işini severek yapmak, inanmak...sadece "inanmak istemek" yeterli değil.

tabi ki filmi izlemeden şahsi bir nihai yorum yapmak istemiyorum artı eleştirmenlerin yorumları benim için çok önem taşımaz, sevmedikleri pek çok filmi sevmiş, baş tacı ettiklerini beğenmemiş bir sinemaseverim. ama görünen köy kılavuz istemez malesef. netekim öyle olduğu da ortaya çıkıyor.
umarım şaşırtır beni film, umarım izledikten sonra "tükürdüklerimi yalıyorum arkadaşlar" diye başlarım mesajıma.
theredandtheblack
Özel Ajan
Özel Ajan

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 8:29 pm    Post subject: Reply with quote
Perşembe akşamı için aldım biletimi.Gelip burayı okuyunca,biraz hayalkırıklığı yaşamadım desem yalan olur.

Kendim izleyip karar vereceğim elbette ama dizinin fanı olsun olmasın bir film hakkında bu tür eleştiriler geliyorsa bunların çok da yabana atılacak yorumlar olmadığını düşünmekteyim.Kimin sevip sevmeyeceği belli olmaz.Ama bunca yıll bekletilen fanlar,bir FTF kadar aksiyon veya komplo göremeyeceklerse en azından;bence eleştirilerin daha en azını duymuşuz demektir.

Film haberi geldiğinden beri spoiler aldım,okudum vs.Şu an öyle çok heyecanlı olduğum da söylenemez ama beklentim de hiçbir zaman çok yüksek olmamıştı.Review'ların şaşırtmaması da cabası.

Odaklandığım tek şey şu an için,Scully-Mulder'ın Truth yatağından kalktıktan sonra ne yapmış oldukları,onca sene.

Perşembe,göreceğiz...
darkness
Sendika Üyesi
Sendika Üyesi

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 8:36 pm    Post subject: Reply with quote
the 8th endless wrote:

umarım şaşırtır beni film, umarım izledikten sonra "tükürdüklerimi yalıyorum arkadaşlar" diye başlarım mesajıma.

Hepimizin dileği şu review'ları görmeseydim keşke.

theredandtheblack wrote:
Odaklandığım tek şey şu an için,Scully-Mulder'ın Truth yatağından kalktıktan sonra ne yapmış oldukları,onca sene.

Ben de şu an bunu bekliyorum, Mulder araştırmalarına devam ediyor mu? Scully nasıl, ne zaman doktorluğa döndü? Hangi alanda çalışıyor tam olarak vs vs. Skinner ne yaptı? Bunlara bakıyorum şu an.

Live long and prosper
364 SaD SaM
Müdür Yardımcısı
Müdür Yardımcısı

PostPosted: Wed Jul 23, 2008 3:45 pm    Post subject: Reply with quote
İçimden bir ses, Skinner'ın hala daha bir şekilde Mulder'ın kıçını kurtarmakta olduğunu söylüyor.Bir videoda "What have you done?!" şeklinde bir bağırış vardı, şayet yanılmıyorsam, gerçekten Skinner'a aitse ses, Mulder'a bağırıyor olmasından korkmaktayım..
Post new topic   Reply to topic    THE X-FILES T�rkiye Forum Index :: The X Files: I Want to Believe All times are GMT + 3 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next
Page 1 of 11

Jump to: